Projekti

  

 

ERASMUS+: ključna aktivnost 2 (KA2) PROJEKT ŠKOLSKOG PARTNERSTVA „Bez umjetnosti nema inovacija“

Dječji vrtić Rijeka će dvije pedagoške godine (2020.- 2021. i 2021.-2022.) biti među sudionicima međunarodnog projekta “Bez umjetnosti nema inovacija” koji se organizira u sklopu programa Erasmus+. Kako bi se projekt proveo, Agencija za mobilnost i programe u EU izdvojila je financijsku potporu od 20 970,00 eura.

Cilj projekta je, osim osnaživanja svih uključenih u provedbu (djece, odgojitelja, stručnih suradnika i roditelja) povezati znanstvenu pismenost i umjetnost koristeći kreativnost i inovativnost. Projektom se želi odgajateljima omogućiti stjecanje novih vještina te korištenje spoznaja dobivenih sudjelovanjem u mobilnostima koje se također organiziraju u okviru ovog projekta. Djeci projekt omogućava jačanje kompetencija u istraživanju, inovacijama, postavljanju pitanja te razvoj vještina rješavanja problema.

U projektu se isprepliću umjetnička područja sa znanstvenim. Tema temelji na više područja: STEM, priroda, recikliranje, matematika, biomimika i oblikovanje materijala a prioritet će imati aktivnosti koje potiču na istraživanje, proizvodnju i inovacije, ukazuju na važnost očuvanja prirode, recikliranja, biomimike i matematike u umjetničkim aktivnostima.

Mobilnosti odgajatelja sudionika projekta odvit će se u Turskoj, Litvi, Latviji, Srbiji i Bugarskoj a pokretač i nositelj projekta je vrtić Nesrin Boysan Anaokulu iz Turske. Iz dječjeg vrtića Rijeka uključeni su podcentar Krnjevo, Podmurvice, Zvonimir Cviić, Mavrica i Rastočine.

Nakon provedenih mobilnosti odgojitelji će osim implementacije rezultata u redovan rad, svoje spoznaje i primjere dobre prakse podijeliti s roditeljima te ostalim odgojiteljima i stručnim timovima.

Projekt će se evaluirati prije i nakon završetka mobilnosti.

Više informacija o projektu može se pratiti na stranicama projekta:

http://innovationforkids.com/

 

MOBILNOST U LATVIJI

MOBILNOST U HRVATSKOJ (Dječji vrtić Rijeka je domaćin)

MOBILSNOST U LITVI

MOBILNOST U SRBIJI

MOBILNOST U BUGARSKOJ

MOBILNOST U TURSKOJ

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ERASMUS+ KA1 PROJEKT „ZAJEDNO U RAZLIČITOSTI“

 

Dječji vrtić Rijeka u 2020. godini započeo je s realizacijom projekta „Zajedno u različitosti“ financiranim od strane Agencije za mobilnost i programe EU Erasmus+. Jedan od važnijih ciljeva ovog projekta je osigurati cjeloživotno učenje i kontinuirani profesionalni razvoj stručnih djelatnika te razvijati organizaciju koja uči i unaprjeđuje postojeću praksu.

Projektom želimo utjecati na razvoj i unaprjeđenje osobnih i profesionalnih kompetencija odgojno-obrazovnih djelatnika, osiguravanje dobrobiti za djecu s poteškoćama u jezičnoj i kulturalnoj uključenosti u sociokulturno okruženje te stvaranje inkluzivne okoline.

Tijekom realizacije projekta planiraju se mobilnosti projektnog tima Dječjeg vrtića Rijeka kojeg čine ravnateljica, odgojitelji i stručni suradnici. Projekt obuhvaća 6 mobilnosti u Italiji, Grčkoj, Španjolskoj i Malti, a djelatnici će sudjelovati u strukturiranim tečajevima i upoznavanjima s europskim predškolskim praksama po modelu job shadowing u partnerskoj ustanovi. Tečajevi koje smo odabrali su:

  1. EFIKASNA KOMUNIKACIJA I JAVNO GOVORNIŠTVO ZA NASTAVNIČKO OSOBLJE
  2. NAJBOLJE ZA ODGOJITELJE: Reggio pristup, Montessori metoda, edukacija na otvorenom i još mnogo toga
  3. SUOČAVANJE S RAZNOLIKOŠĆU: Inkluzivne obrazovne strategije za učenike s manje mogućnosti
  4. OBRAZOVNI MENADŽMENT I VODSTVO ŠKOLE
  5. UMJETNOST KAO TERAPIJA: Samoizražavanje i posebne potrebe u likovnom obrazovanju
  6. PRAĆENJE RADA U VRTIĆU „Giovanni Falcone“

Vjerujemo da ćemo ovim projektom stjecati nova znanja i vještine, razvijati se na osobnom i profesionalnom planu te doprinijeti daljnjem povezivanju našeg vrtića na međunarodnoj razini. Veselimo se novim iskustvima!

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Zeleni val - Rijeka europska prijestolnica kulture 2020.

 

  

 

 

 

 

Naziv projekta: SENZO(RI)- Senzorni vrt Dječjeg vrtića Krnjevo

Planirani početak:10 mj. 2020.-2.mj.2021.

Kratak sažetak projekta

Projekt Senzo(RI) dio je civilne inicijative kojeg je odobrilo i izabralo za financiranje Vijeće građana u sklopu natječaja Zeleni val - Rijeka europska prijestolnica kulture 2020. Cilj projekta je unaprijediti uvjete na vanjskom prostoru za kvalitetan odgojno-obrazovni rad s djecom uređenjem sigurnog i sadržajnog prostora za boravak generacija djece s posebnim naglaskom na senzornu integraciju te očuvanje okoliša i prirode. Voditeljica projekta je Sandra Turina Miočić, odgojno-obrazovna djelatnica Dječjeg vrtića Krnjevo, a ukupna vrijednost projekta je 30,321.00 kuna. Projekt će se provoditi u nekoliko faza tijekom 2020. i 2021. godine.

Ususret samom početku realizacije projekta prethodila je  volonterska  akcija čišćenja okoliša. Financijsku podršku akciji dao je Mjesni odbor  Sveti Nikola i Dječji vrtić Krnjevo kroz volonterski doprinos zajednici: usluge čiščenja, odvoza otpada, osiguranje obroka za volontere te pripreme tla za daljnje radove. U akciji je sudjelovalo 50 volontera: roditelja i odgajatelja dječjeg vrtića te djelatnika Čistoće.

Projekt Senzo(Ri) obuhvaća  pripremu i uređenje nekoliko dvorišnih zona: miomirisni vrt i pješčanik sastavnice su prve zone senzornog vrta, druga dvorišna zona bit će obogaćena klackalicom, još jednim pješčanikom te igrama s vodom i muzičkim zidom. Obojat će se zidovi dvorišta, cjelokupna ograda i postojeće sprave, a planirana je i nabavka klupica i stolova za dvorište. Doprinos u organizaciji, realizaciji i dobrovoljnom radu dat će odgajatelji i roditelji dječjeg vrtića, lokalna zajednica i donatori koji će osigurati dio građevinskog materijala i drugih potrebnih usluga. Po završetku uređenja vanjskog prostora svi volonteri dobit će poklone koje će izraditi djeca. Daljnja briga o miomirisnom vrtu bit će prepuštena djeci i odgajateljima odgojno-obrazovnih skupina, na način da će se redovito brinuti o biljkama u vrtu i istodobno učiti djecu o vrtlarenju.

Dosadašnjim provedenim radnim akcijam izrađene su visoke gredice za vrt, nabavljene sadnice i zemlja te je posađen miomirisni vrt. Nadalje, pobojane su sve postojeće sprave u vrtiću, pobojan i oslikan muzički zid, nabavljena je nova klackalica te je pribavljen pijesak za pješčanik. Preostaje nam izraditi muzički zid i zid s igrama za vodu, oslikati betonske površine vrtića te još jedan pješčanik za djecu dovesti u funkciju. Završetak projekta planiran je u 2.mjesecu 2021. godine kada ćemo upriličiti svečanost i darovati naše vrijedne donatore i volontere.

Fotogalerija: 

https://www.rivrtici.hr/news/senzori-senzorni-vrt-u-ppo-u-krnjevo

https://www.rivrtici.hr/news/senzori-nastavak-radnih-akcija-u-senzornom-...

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Erasmus+

 
Erasmus+ najveći je program Europske unije za obrazovanje, osposobljavanje, mlade i sport za razdoblje od 2014. do 2020. godine. 

Erasmus+ usmjeren je jačanju znanja i vještina te zapošljivosti europskih građana kao i unaprjeđivanju obrazovanja, osposobljavanja te rada u području mladih i sporta. Posebno je usmjeren povezivanju obrazovanja, osposobljavanja i sektora mladih s poslovnim sektorom te je otvoren za njihove zajedničke projekte.

Dječji vrtić Rijeka je već dvije pedagoške godine, 2017-2018. i 2018-2019., sudionik međunarodnog projekta pod nazivom „Umjetničko izražavanje i humanističke vrijednosti“ u okviru programa Erasmus . Projekt je pokrenut u suradnji s ustanovama iz nekoliko europskih država – Belgijom, Italijom, Francuskom i Španjolskom. Pokretač i nositelj projekta je Institut Saint Joseph iz Belgije, Libramont. Sudionici iz ostalih zemalja su škole koje u svom sastavu imaju programe za djecu predškolske dobi. Iz Italije je u projekt uključena škola Giovanni Falcone iz grada San Giovanni la Punta, iz Francuske škola Les Platanes iz grada Saint Selve te iz Španjolske škola Nuestra Señora de la Consolacion iz grada Benicarló. 

Dječji vrtić Rijeka sudjeluje u projektu s dvadeset sudionika, iako se neizravno uključio i mnogo veći broj sudionika. Što se tiče broja djece, projektom je obuhvaćeno njih otprilike 350. Ciljana skupina sudionika su djeca u dobi od 3 do 12 godina, njihovi odgojitelji i roditelji.

Projekt „Umjetničko izražavanje i humanističke vrijednosti“ usmjeren je na komuniciranje putem umjetnosti uz uvažavanje humanističkih vrijednosti. Kao ishod projekta predviđa se mogućnost komuniciranja različitim oblicima umjetničkog izražavanja koji su svima dostupni i prepoznatljivi. Prioritet imaju one aktivnosti koje promoviraju uključenost djece, različitost, jednakost i nediskriminaciju. Aktivnosti integrirane u rad s djecom koje su obuhvaćene projektom su: „slikanjem do pomaganja, kreativnosti, zadovoljstva“; „keramikom do poštovanja, suradnje i održivosti“; „glazbom do snova i kulturne različitosti“; „papirom do uvažavanja, ambicije“; „glumom do altruizma, osjećajnosti i zajedništva“; „mobilima (origami) do održivosti i različitosti“. Prezentacija radova i aktivnosti nastalih projektom provoditi će se u svim ustanovama koje su sudionici projekta kao i široj lokalnoj zajednici, a planom su također predviđene aktivnosti evaluacije i testiranja koje će se provoditi prilikom mobilnosti. Mobilnosti sudionika projekta su se ostvarivale prema sljedećem rasporedu: u Belgiji u studenom 2017, u Italiji u ožujku 2018., u Francuskoj u listopadu 2018., a posljednji susret održan je u Španjolskoj u svibnju 2019. godine. Od 13.do 18. svibnja 2019. šest odgojiteljica Dječjeg vrtića Rijeka (Vanessa Šćulac, Snježana Horvat, Ena Škaljo, Iris Sergo, Sandra Repeša i Tea Boštjančić) sudjelovalo je u mobilnosti u školskoj ustanovi u Španjolskoj. Odredište je bio grad Benicarlo. Odgojiteljice su odigrale lutkarsku predstavu “Trsatski zmaj ˝, a cilj mobilnosti bio je glumom potaknuti altruizam, osjećajnost i zajedništvo.. Aktivnost je provedena s djecom vrtićkog uzrasta, u dobi od 4, 5 i  6 godina.Također, djeci su ponuđeni razni materijali za izradu lutkica (Trsatski zmaj, djevojčica Karolina, hobotnica te izrada kulise Trsatske gradine). Odgojiteljice su se upoznale s radom ustanove te izmijenile iskustva s odgojiteljicama i učiteljima iz zemalja partnera u projektu. U cilju razvoja interkulturalnih kompetencija sudionici su posjetili kulturne znamenitosti mjesta Benicarla i Peniscole, te sudjelovali u radionici poznatog umjetnika po imenom J.Caldesa. Zadnji dan boravka bio je rezerviran za posjet Barceloni i njezinim povijesnim i kulturnim znamenitostima.

Susret u Rijeci održao se u svibnju 2018., a tom se prigodom odazvalo 40 sudionika projekta. Sudionici su se upoznali sa znamenitostima našega grada, Nacionalnim kurikulumom ranog i predškolskog odgoja, dobrom odgojno-obrazovnom praksom Dječjeg vrtića Rijeka, a testirale su se i aktivnosti nastale projektom.

MOBILNOST U BELGIJI

U studenom 2017. održan je prvi sastanak u Belgiji, u Libramontu. Odgojiteljice su se upoznale s radom ustanove te izmijenile iskustva s odgojiteljicama i učiteljima. Prezentirale su način rada u Dječjem vrtiću Rijeka, način planiranja odgojno-obrazovnog rada te, u suradnji s partnerima, dogovorile zajedničku formu pisanja pripreme za projekt.

MOBILNOST U ITALIJI

U ožujku je pet odgojiteljica - djelatnica Dječjeg vrtića Rijeka sudjelovalo u mobilnosti u partnerskoj ustanovi, u Italiji. Odredište je bio grad San Giovanni La Punta u podnožju Etne na Siciliji. Cilj mobilnosti bilo je testiranje, provedba aktivnosti slikanja pod nazivom „Moj prijatelj i ja“. Aktivnost je provedena s djecom vrtićkog uzrasta, u dobi od 5 i 6 godina.  Tom su prigodom djeci ponuđeni različiti poticaji kao što su: izrada prirodnih boja, slikanje na grafofoliji, na platnu i na hamerima što je bilo dovoljno da privuče dječju pozornost. Odgojiteljice su se upoznale s radom ustanove te izmijenile iskustva s odgojiteljicama i učiteljima iz zemalja partnera u projektu. U cilju razvoja interkulturalnih kompetencija sudionici su posjetili kulturne znamenitosti kao i gradove Aci Castello, Acireale, Aci Catenu i Cataniu.

Zadnjeg dana boravka posjetili su Nacionalni park Etnu, krater Silvestri na 1986 mnv  te sudjelovali u radionicama na kojima su se upoznali s vulkanima i različitim pokusima. Tokom evaluacijskih sastanaka dogovorene su aktivnosti za slijedeći susret koji će se održati u svibnju, u Rijeci.

MOBILOST U FRANCUSKOJ

Od 14.10. do 19.10.2018.  petero odgojiteljica Dječjeg vrtića Rijeka sudjelovale su u mobilnosti Erasmus + programa u Francuskoj, u mjestu Saint Selve. Tema susreta bila je origami i papier mache u cilju promicanja umjetničkih i humanističkih vrijednosti. Aktivnosti su provedene s djecom u dobi od 3 i 4 godine (papier mache – izrada trsa i grožđa) te s djecom od 6 i 7 godina (origami – kuverte i pisma te avioni).

Različite aktivnosti odvijale su se na različitim lokacijama: od škole i njezina okruženja u Saint Selveu do najveće pješčane dine u Europi Dune du Pilat; u Archachonu, poznatom po uzgoju kamenica i velikim pješčanim plažama; u Bordeaxu, „gradu umjetnosti i povijesti“ s izraženom uličnom umjetnošću (street art) te na rijeci Garonne tijekom vožnje brodom.

Susret djece i odgojitelja/učitelja iz Francuske, Italije, Belgije, Španjolske i Hrvatske omogućio je razmjenu iskustava u odgojno-obrazovnom radu, povezivanje i djelovanje s istim ciljem te dublje upoznavanje i uključivanje u institucijski kontekst u Saint Selveu.

 Mobilost u u Španjolskoj će se održati u svibnju 2019. gdje će se provesti i testirati aktivnost pod nazivom  „glumom do altruizma, osjećajnosti i zajedništva“.

Više informacija o projektu nalazi se na sljedećem linku http://www.comenius2011.com/Comenius_2011/Introduction.html

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Say hello to the world

 

Odgojno-obrazovna skupina djece za rano učenje engleskog jezika iz Podcentra predškolskog odgoja Vežica uključila se u međunarodni projekt naziva „Say Hello to the World“ – „Pozdrav svijetu“ s čijim će provođenjem započeti naredne pedagoške godine, odnosno u rujnu 2017. godine.

Projekt je osnovao FINI zavod Radeče, delo za mlade, iz Slovenije 2011. godine s ciljem upoznavanja djece s drugim kulturama, običajima i jezicima kako bi se stvorile predispozicije za uvažavanje različitosti i prevladavanje stereotipa, predrasuda i netolerancije. Kod djece se želi poticati razvoj empatije i altruizma, poticati odgoj za mir i nenasilno rješavanje sukoba, socijalne i građanske kompetencije, stvaralaštvo i kreativnost, poticati sudjelovanje i uključivanje u različite projekte od najranije dobi te povezivanje s djecom iz drugih dijelova svijeta putem aplikacije „My Hello“, čime se pak potiče razvoj informatičke pismenosti.

Provođenje projekta u jednoj pedagoškoj godini traje otprilike šest mjeseci, a sadrži pet tema, takozvani program „Pet prstiju“:

  1. Javljanje: „To sam ja“
  2. Javljanje: „Ja i moja obitelj“
  3. Javljanje: „Ja i moj vrtić“
  4. Javljanje: „Ja i moje mjesto“
  5. Javljanje: „Ja i moja država“
  6. Javljanje: Zaključak

Nakon svake obrađene teme, održava se video poziv s partnerskim vrtićem u kojem jedni drugima predstavljaju što su proteklog mjeseca radili u skupinama.

Odgojiteljice Iva Šonje i Nataša Rizoniko odlučile su se s djecom iz svoje skupine uključiti u ovaj projekt stoga što su ga ocijenile vrlo kvalitetnim i vrijednim obzirom da se može povezati  s ključnim kompetencijama koje su navedene u Nacionalnom kurikulumu za rani i predškolski odgoj, a to su komunikacija na materinjem i stranom jeziku, matematička kompetencija i kompetencije u prirodoslovlju, digitalna kompetencija, učiti kako učiti, socijalna i građanska kompetencija, inicijativnosti i poduzetnost te kulturna svijest i izražavanje.

Više o projektu možete pronaći na sljedećoj poveznici: http://www.sayhellototheworld.eu