Razgibani prsti-razgibana glava

Prezentacija

RAZGIBANI PRSTI – RAZIGRANA GLAVA

Matea Grdinić i Nikolina Đečaj, odgojitelji

DV MORE, PPO ĐURĐICE

 

Fina motorika je niz koordiniranih pokreta kostiju, zglobova i mišića šake (posebno prstiju) radi izvođenja malih, preciznih pokreta. Usko je povezana i utječe na razvoj sinapsi mozga i govora te je nužna za izvođenje svakodnevnih zadataka koje mi odrasli izvodimo s lakoćom, a koje djeca od rođenja tijekom predškolske dobi uvježbavaju u  zabavnim aktivnostima  i zaboravljenim igrama našega djetinjstva.

Dokazano je da igre i vježbe za razvoj fine motorike potiču razvoj govora. Takve su igre i vježbe moćno sredstvo održavanja tonusa i radne sposobnosti kore mozga te pomažu u uspostavljanju interakcija kore s donjim strukturama mozga. Također,  primjenom tih igara, kod djece se poboljšavaju pažnja, pamćenje, slušna i vizualna percepcija, razvija se ustrajnost, poboljšava kvaliteta igre i učenja. Istraživanja su pokazala da postoji snažna veza između razvijenosti motorike ruke i prstiju s razvojem govora kod djece.

Prezentacijom smo sudionike upoznali na koji smo način i kojim aktivnostima, poticajima i igrama poticali razvoj fine motorike u svakodnevnom odgojno-obrazovnom radu. Počevši od samo-masaže i masaže prstiju i dlanova, vježbama i pjesmicama  rukama i prstićima kroz igre sjena i raznolike aktivnosti, poticaje i materijale kojima su djeca kroz svakodnevnu igru razvijala finu motoriku, došli smo do ideje da djeci ponudimo zaboravljene igre našeg djetinjstva. Cilj nam je prvenstveno bio poticati razvoj fine motorike igrom i zabavom, ali i promicati boravak djece na svježem zraku u zajedničkoj igri. Oživljavanjem igara u realnom, a ne virtualnom svijetu, potičemo djecu i roditelje na aktivno druženje u krugu obitelji te na implementaciju igara u svakodnevni odgojno-obrazovnom rad. U doba našeg djetinjstva nismo imali mnogo gotovih igračaka, često smo sami smišljali igre i izrađivali ono što nam je nedostajalo za igru. Zato smo ih više cijenili jer smo sve postigli sami i uložili mnogo truda i vremena u njihovu izradu. Takvim aktivnostima i razinom uključenosti u igru i u cjelokupni proces razvijali smo kompetencije, inovacije, samopouzdanje i finu motoriku.

Odgojitelji koji su prisustvovali prezentaciji su imali  prilike iskušati se u zaboravljenim igrama našeg djetinjstva te su ih djeca naše odgojno obrazovne skupine naučila isplesti šal  prstima.

Sudionici radionice procijenili su dobivene informacije i ideje vrijednim iskustvom primjenjivim u vlastitom radu.