Kako mi to radimo

Prezentacija

KAKO MI TO RADIMO

Tea Draganić, Dajana Kostešić, Brankica Jereb, Vesna Žugaj
PPO BELVEDER
Moderator: Ana Silov

       Poznato je da pokret i tjelesne aktivnosti pozitivno djeluju na sve aspekte djetetova razvoja. Odgojitelji vrtića Belveder već dugi niz godina potiču i provode različite oblike tjelesnih aktivnosti u radu s djecom. Na ovom izlaganju sudionicu su dobili uvid u oblike aktivnosti koje se koriste u radu s djecom jasličke i vrtićke dobi te načine mjerenja motoričkih sposobnosti, a sve s ciljem poticanja cjelovitog psihomotornog razvoja i stjecanja zdravih životnih navika.
 Osnovni preduvjet uspješnog odgojno obrazovnog procesa je njegovo planiranje i programiranje. Pod planiranjem se smatra unaprijed osmišljena aktivnost kojom želimo postići određeni cilj. Polazeći od ideje da je napredak u razvoju motoričkih sposobnosti mjerljiv odlučili smo radi utvrđivanja početnog statusa na početku pedagoške godine izvršiti inicijalno testiranje djece u skupini, koristeći testove za djecu predškolske dobi. Testiranja su provedena u dva navrata, a završno je planirano u lipnju. Odgajatelji su upoznati s rezultatima testiranja, koji su podijeljeni po dobnim skupinama, te promjenama u izvođenju aktivnosti i razvoju motoričkih znanja i sposobnosti.
                      
Koristeći unutarnje i vanjske prostore vrtića djeci se u različitim okruženjima nude zanimljivi poticaji i konkretne aktivnosti. Velika važnost pridaje se boravku na vanjskom prostoru, zbog pozitivnog utjecaja na cjelokupan psihofizički razvoj djeteta. Tako se koriste sprave na dvorištu, vježba se u „Gumi parku“, postavlja se i osmišljava  poligon za vježbanje, odgajatelji s djecom  koriste prostor Omladinskog igrališta (koji se nalazi u blizini vrtića), kao i gimnastičku dvoranu.
       Uloga je odgajatelja je osigurati povećanje djetetovih sposobnosti u svrsishodnom korištenju svog tijela kako bi ostvarilo niz različitih zadataka.              
Posebna pažnja pridaje se djeci jasličke dobi, čije su aktivnosti usmjerene na razvoj vještine kretanja koje su opet temelj razvoja kompleksnijih pokreta. Malim tjelesnim  aktivnostima, elementarnim igrama, igrama rekvizitima te igrama na vanjskom prostoru djeca  usvajaju vještine potrebne za zdrav rast i razvoj.
       U vrtiću se provode i vježbe progresivne mišićne relaksacije s ciljem opuštanja  po točno određenim skupinama mišića. Oponašanjem životinja i situacija odgajatelji djeci na privlačan i šaljiv način približavaju ovu vrstu vježbi.   
   Odgajatelji koji su prisustvovali prezentaciji procijenili su dobivene informacije i ideje vrijednim iskustvom primjenjivim za vlastiti rad.