Različito, a opet isto

Prezentacija

RAZLIČITO, A OPET ISTO  – prikaz odgojno-obrazovnog rada u vrtiću pri Dječjoj bolnici Kantrida

Snježana Šolaja i Maša Basara
PPO Zamet,Vrtić pri DB Kantrida
 
Moderator: Natali Protulipac
U ovom smo radu prikazali specifičnosti rada odgajatelja u Dječjoj bolnici Kantrida čiji je cilj promicanje  i primjena humanizacije bolničkog smještaja i liječenja djece, kao i nastojanja da djeca unatoč hospitalizaciji imaju uvjete za očuvanje i unapređenje svog tjelesnog, psihomotornog i socijalnog razvoja. Vrtić pri dječjoj bolnici Kantrida djeluje od 1951.godine, a za njegov rad postoji i zakonsko ishodište. U Povelji o pravima djece (Strasbourg, 1986. godine) definirana je Lista o pravima djeteta u bolnici u kojoj su između ostalog navedene mjere koje je potrebno poduzeti  kako bi se smanjio fizički i emocionalni stres koji dijete proživljava za vrijeme boravka u bolnici.  Odgojno-obrazovni rad  i dječja igra smatraju se jednom od najvažnijih mjera prevencije. Uloga stručnjaka koji se bavi igrom djece u bolnici uključuje organizaciju poticajnih aktivnosti, pružanje potpore obitelji bolesnog djeteta, emocionalno pripremanje djeteta za medicinske postupke, prevenciju pojave anksioznosti u djeteta, poticanje djetetovih mehanizama suočavanja s liječenjem i sudjelovanje u radu bolničkog tima. Uz organizacijske specifičnosti, prikazom odgojno-obrazovnog rada u igraonici i na odjelima, pojasnili smo izazove s kojima se odgajatelji susreću pri planiranju i realizaciji svog rada. Isto smo sagledali kroz prostorno-materijalni, vremenski i socijalno-emocionalni kontekst kao i suradnju s roditeljima.

kantrida1_0.jpg

Najveći izazov u radu predstavlja rad s djecom posebnog psiho-fizičkog stanja i različitih teškoća  kao i nepoznavanje djece što iziskuje sposobnost brze prilagodbe odgajatelja i umijeće kvalitetnog uspostavljanja odnosa s djetetom i obitelji. Stoga smo na prezentaciji, uz pojašnjenje prilagodbe planiranja i realizacije odgojno-obrazovnog procesa u specifičnim prostornim uvjetima rada u bolničkim sobama, najveću pažnju posvetili komunikacijskom kontekstu koji podrazumijeva komunikacijske vještine odgajatelja, sposobnost slušanja, prepoznavanja, razumijevanja i uvažavanja potreba djeteta i roditelja, te sposobnost empatije.
U  evaluaciji prezentacije sudionici su naveli da je tema bila odlično prezentirana i vrlo zanimljiva prikazujući rad odgajatelja u potpuno drugačijim uvjetima koje oni  procjenjuju iznimno teškim i zahtjevnim.
Kontakt:  Snježana Šolaja, lorislea1@gmail.com
                Maša Basara, basara.masa@gmail.com